| Kováts Alajos Székesfehérvár, 1898. júl. 4. - Budapest, 1967. júl. 14. Mérnök 1922-ben szerezte oklevelét a budapesti műegyetemen. Számos Duna-híd tervezésében, építésének vezetésében játszott jelentős szerepet: dunaföldvári Duna-híd, Boráros téri és az óbudai Duna-híd. 1938 és 1942 között közlekedésépítéssel foglalkozott, legjelentősebb a Szeretfalva (Beszterce-Naszód vm.) - Déda (Maros-Torda vm.) vasútvonal tervezése és építése. Ezt azért kellett a háborús időszakban igen rövid idő alatt megépíteni, mert a II. bécsi döntés által létrehozott országhatár az anyaország és a Székelyföld közötti vasúti összeköttetést megszakította. 1943-1944-ig a Magyar Államvasutak igazgatója volt. 1945. februárjától a hadműveleti területeken irányította a lerombolt vasúti hidak ideiglenes helyreállítását. 1945-1959-ig a MÁV Vasúti Hídosztályának vezetője volt.
| | | Web dokumentumok |