Gállik István, mérnök, nyug. kereskedelemügyi helyettes államtitkár, szül. Budapesten 1866. Mérnöki tanulmányait a budapesti kir. Józsefműegyetemen végezte, hol a hídépítési tanszéken két évig mint tanársegéd is működött. 1892-tól kezdve a kereskedelemügyi minisztérium hídépítési osztályában működött, melynek 1918-tól 1926. történt nyugalomba vonulásáig főnöke volt. Hivatalos működése alatt jelentékeny szerepe volt az új budapesti Dunahidak, különösen az Erzsébethíd tervezésében és építésében, valamint a Széchenyi Lánchíd újjáépítésében is. Már mint a hídépítési osztály főnöke, vezette a háború alatt leromlott budapesti hidak helyreállítását és az 1919. évi román megszállás alkalmával felrobbantott összes közúti Tiszahidak újjáépítési munkáit. A Széchenyi Lánchíd újjáépítésének műszaki és esztétikai szempontból is tökéletes megoldásáért a Kisfaludy-Társaság a Greguss-jutalommal tüntette ki. A kir. József-műegyetemnek a tudományegyetemekkel való egyenrangúsítása 50 éves fordulója alkalmával 1922. tiszteleti műszaki doktorrá avatták, 1924. pedig helyettes államtitkári címmel tüntették ki. Önállóan megjelent munkája: A testek szilárdságaira és alakváltozására vonatkozó újabb elméletek átnézete (1906). Főként az anyagvizsgálat köréből vett tanulmányai a Magyar Mérnök és Építész Egylet és a. Magyar Anyagvizsgálók Egyesületének Közlönyeiben jelentek meg.